Nousiaisten lukio on perustettu vuonna 1976. Toimimme täysin uusituissa tiloissa, jotka saneerattiin lukuvuonna 2010-2011. Lukuvuonna 2023-2024 lukiossamme opiskelee 199 oppilasta. Opettajia on 20. Oppilaat tulevat pääosin Nousiaisista ja Maskusta.

Nousiaisten lukio on viihtyisä ja hyvätasoinen lukio, jossa jokaisen opiskelijan yksilölliset taidot, tiedot ja tavoitteet huomioidaan. Kurssitarjotin muodostuu opiskelijoiden valintojen pohjalta, niin että kurssien päällekkäisyys ja turhien vapaatuntien määrä on olematon. Moderni opetusteknologia tukee oppimista. Opiskelijat viihtyvät ja oppivat, mikä näkyy viihtyvyyskyselyissä, menestymisenä ylioppilaskirjoituksissa ja jatko-opintotilastoissa.

Nousiaisten lukio sijoittui STT:n lukiovertailun suurten lukioiden sarjassa sijalle 1 vuonna 2023.