Korkeakouluyhteistyö

Nousiaisten lukio tekee laajaa yhteistyötä korkeakoulujen kanssa. Monien eri oppiaineiden yhteydessä pääset kurkistamaan korkeakoulujen maailmaan. Teemme vierailuja paikan päälle ja syvennämme lukion oppitunteja etäyhteyksin eri oppilaitosten kanssa. Teemme näissä yhteistyötä mm. Turun yliopiston, Turun ammattikorkeakoulun ja Helsingin yliopiston kanssa.

Laajempana mahdollisuutena tarjoamme mahdollisuutta suorittaa korkekoulujen opintoja jo lukioaikana ja osana lukio-opintoja. Meillä on jo tähän mennessä toteutettu vuosittain esimerkiksi kokeellisen luonnontieteen opintoja yhteistyössä Turun yliopiston kanssa.

Syksystä 2024 alkaen Nousiaisten lukiossa on tarjolla aivan uusia mahdollisuuksia tutustua jo lukioaikana korkeakouluihin ja jatko-opintojen maailmaan. Näissä yhteistyötahoina ovat Turun ammattikorkeakoulu ja Turun yliopisto. Tiedotamme yhteistyön yksityiskohdista lähiaikoina.